Gala van de Duurzame Universiteit - 3 mei 2018

Met aantrekkelijke toekomstbeelden en heel wat suggesties voor acties, beleidsmaatregelen en experimenten wil Transitie UGent u en het UGent-bestuur inspireren om van de UGent een duurzame universiteit te maken. Een universiteit die zich sterk wil engageren voor duurzame ontwikkeling en meer wil doen dan het laaghangend fruit plukken. Een universiteit met UGent’ers die zelf aan de slag willen gaan.

Welkom op 3 mei in de Refter van het Pand (Onderbergen 1, 9000 Gent) van 11u30 tot 14u voor het Gala van de Duurzame Universiteit met de volgende ‘special guests’:

• De Climate Response: een collectief van wetenschappelijk opgeleide jonge mensen (ook van de UGent!) dat, ondersteund door wetenschappelijk onderbouwde data en multidisciplinaire ervaring, belangrijke vakoverschrijdende conclusies formuleert en ons presenteert.
  • Transitie UGent: een open vernieuwingsnetwerk van academici, beleidsmedewerkers en geëngageerde personeelsleden en studenten die ervan overtuigd zijn dat de UGent een belangrijke rol moet spelen op het vlak van duurzame ontwikkeling en dit concreet maken in een memorandum voor het UGentbestuur.
  • Vakgroepen, onderzoeksgroepen en diensten genomineerd voor hun inspirerende duurzaamheidsinitiatieven.
  • Studenten gelauwerd om hun straffe engagementen.
  • De rector, de vicerector, de beheerders en andere nieuwsgierigen…

Galakledij niet noodzakelijk.

Schrijf hier in, zodat we weten hoeveel vol-au-veggies we moeten voorzien.