Lezing Thomas Rau op woensdag 18 sept. 2019

De naar Nederland uitgeweken Duitse architect Thomas Rau verwierf internationaal bekendheid met zijn boek 'Material Matters' en zijn oplossingsgerichte houding rond duurzaamheidskwesties. Met zijn architectenbureau RAU stond hij aan de wieg van verschillende innovaties op het gebied van CO2-neutrale, energieneutrale en circulaire architectuur.

Zijn bedrijf Turntoo rolt deze innovaties verder uit en focust zich op het sluiten van grondstoffenkringlopen, wat een oplossing biedt op problemen rond grondstofschaarste. Door samen te werken met grote producenten als Philips Lighting en Bosch bieden ze diensten aan in plaats van producten: "light as a service" en wasmachines of koelkasten waarbij je betaalt voor de prestaties die ze leveren in plaats van een vaste aankoopprijs zijn iconische voorbeelden geworden binnen de circulaire economie.

Wij zijn dan ook vereerd Thomas Rau op woensdagavond 18 september 2019 als keynote speaker van de UGent Summerschool Klimaat te mogen voorstellen.

De lezing gaat door in auditorium Oehoe (Campus Coupure, blok E, Coupure Links 653, 9000 Gent) en begint om 20u00.

Dit evenement is niet enkel deel van de Summerschool Klimaat, maar staat ook open voor het brede publiek.

Klik hier om in te schrijven