Op de brug tussen onderzoek en praktijk van duurzaamheidseducatie: een interview

Djapo ondersteunt scholen en leerkrachten om met Educatie voor Duurzame Ontwikkeling (EDO) aan de slag te gaan. Een belangrijk aspect van hun werking, is bruggen slaan tussen onderzoek en praktijk. Zo verwerkten zij heel wat recent wetenschappelijke onderzoek in hun boek 'De school als oefenplaats' (ook beschikbaar in het Engels: 'The school as a place for practice'). Zo zochten daarbij wereldwijd inspiratie én bouwden ook verder op UGent onderzoek.

Djapo werkt graag samen met onderzoekers. CDO-onderzoekster Katrien Van Poeck werkt ook graag samen met Djapo. Eén van de resultaten daarvan is dit interview over het unieke pedagogische potentieel van duurzaamheidskwesties.