Gezocht: jobstudent(en) voor de functie van onderzoeksassistent

Het onderzoeksproject LESTRA is op zoek naar (een) gemotiveerde jobstudent(en) om als onderzoeksassistent het projectteam bij te staan bij dataverzameling en -verwerking. Voor studenten met een interesse in onderzoek naar duurzaamheidstransities is dit een uitgelezen kans om van nabij kennis te maken met de praktijk van wetenschappelijk onderzoek. Wij onderzoeken diverse cases en bestuderen daarin leer- en veranderingsprocessen in de context van duurzaamheidstransities m.b.t. voedsel, mobiliteit en energie.

Takenpakket:

• Ondersteuning bij het verzamelen van data, bv. door samen met de onderzoekers in het project op verplaatsing audio- en video-opnames te maken van diverse activiteiten, op termijn eventueel ook door het zelf afnemen van interviews.
  • Ondersteuning bij data-management en -opslag.
  • Maken van transcripties van interviews en opgenomen observaties.
  • Kleine administratieve taken.

Profiel:

• Je hebt interesse in onderzoek naar leer- en veranderingsprocessen in de context van duurzaamheidstransities.
  • Je kan zelfstandig en in teamverband werken.
  • Je werkt nauwgezet (bv. bij het maken van transcripties).
  • Je studeert bij voorkeur in een studierichting aansluitend bij het onderzoeksthema (bv. politieke wetenschappen, pedagogiek, sociologie, sociaal werk).
  • Vergevorderde kennis van het Nederlands.
  • Gevorderde kennis van het Engels.
  • Goede kennis van het Frans en/of Duits zijn een pluspunt.

Ons aanbod:

• We bieden je een deeltijds contract als jobstudent volgens de UGent-voorwaarden.
  • Je maakt deel uit van een projectteam gefinancierd door de European Research Council en doet op die manier ervaring op met zgn. ‘frontier research’.
  • Percentage tewerkstelling en uurrooster te bepalen in overleg.
  • Gedeeltelijk telewerk is bespreekbaar.
  • Wij voorzien opleiding en begeleiding in functie van de uit te voeren taken.
  • Het combineren van deze functie met een bachelor- en/of masterproef aansluitend bij het project en begeleid door het onderzoeksteam is bespreekbaar.

Solliciteren

Heb je interesse in deze functie? Stuur dan tegen 21 juli jouw motivatiebrief en CV naar katrien.vanpoeck@ugent.be. Geef daarin ook aan voor welk percentage tewerkstelling je beschikbaar ben en in welke periode (bijvoorbeeld: voltijds gedurende de eerste twee weken van september, 20% tijdens academiejaar, enz.). Voor vragen over deze vacature kan je telefonisch contact opnemen met Katrien Van Poeck (0475 59 05 54).